zaterdag 26 oktober 2013

29 Dagen Geven - by Mirjam Down Under

Bijdrage van: Mirjam Down Under

Afgelopen mei was ik in New York. Ik wilde al heel lang mijn verjaardag daar een keer vieren en eindelijk was het zover. Ik liep daar in mijn mooie jurkje heel erg jarig te wezen, toen ik Dave zag. Dave had nog maar een voet, op zijn bordje stond dat hij een veteraan was maar nu nergens recht op had. Of we wat 'change' konden missen. In Nederland geef ik bedelaars nooit geld, ik weet niet goed waarom niet. Ik heb ook wel eens gehoord dat je beter fruit of iets anders gezonds kunt geven. Maar dat vind ik zo betuttelend en eerlijk gezegd durf ik dat ook niet goed. Ook nu stiefelde ik verder, op naar de highlights. En dat voelde niet goed. Even later liep ik terug om Dave een fiver te geven. Het was mijn verjaardag, dus waarom hem niet daarin laten delen? Dave was helemaal happy, ik kreeg, lekker Amerikaans, een dikke knuffel en we hebben even gekletst. Nog veel happier liep ik daarna verder, een mooie ervaring rijker, op naar de highlights.

Eind vorig jaar heb ik ook 29 dagen gegeven, alleen heb ik toen niet bijgehouden wat ik gegeven heb en dat is jammer, daardoor zakt de ervaring toch snel weg. Dit jaar dus een nieuwe ronde en nieuwe kansen! Wat ik dit jaar van plan ben om te gaan doen? Het liefste laat ik het van de dag afhangen, ik vind het fijn om de acties zo spontaan mogelijk te laten gebeuren. Maar mocht ik echt geen inspiratie hebben, dan heb ik wel een paar ideeën achter de hand. Ik kan de Goedheiligman een handje gaan helpen, een donatie doen aan een goed doel of boeken rondstrooien. In ieder geval ga ik mijn befaamde pasta met spinazie voor mijn buufje. Dat zou ik al heel lang doen, dus dat wordt hoog tijd.

Waar ik zelf nog mee zit, is het onbaatzuchtige van deze Geefmaand. Want als ik eerlijk ben, vind ik het wel erg prettig om een bedankje te krijgen. Als ik iemand een kaartje gestuurd heb bijvoorbeeld. Ik vind het ook heel leuk om iemand blij te maken met een cadeautje of met iets waar ik zelf niets mee doe. Dan vind ik het wel fijn om te horen dat ik precies het juiste cadeautje uitgekozen heb. En dat mijn huis dan weer een stukje leger is omdat ik dat item weggedaan heb, dat voelt dan ook wel goed. Jullie snappen vast wat ik bedoel. Work in progress, zullen we het maar noemen.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen, ik kijk er al naar uit om ze te lezen. Heel veel plezier met de Geefmaand, geniet ervan!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...