vrijdag 1 november 2013

De Zinkende Surfer plant vooruit

Bijdrage van: De Zinkende Surfer

Iedere week maak ik een weekmenu en aan de hand daarvan stel ik mijn boodschappenlijstje voor de komende week op.

Deze week heb daarnaast nog een week-geef-lijstje opgesteld waarbij ik plan wat ik welke dag ga geven.

De planning voor deze week is als volgt:

Vrijdag: Ik geef een potje honing aan een vriend die geholpen heeft de meubels weer terug te zetten nadat het parket in de woonkamer is gerenoveerd. Ik ben normaal niet het type van : voor wat, hoort wat. Ik vind je doet het of niet en daar hoeft niet meteen iets tegenover te staan. Maar nu heb ik bij een natuurvoedingswinkel in de stad een potje EKO tijm honing gekocht omdat die vriend dol is op honing.  Hij was er erg blij mee, en ik was blij met mijn mooie parket en het feit dat ik weer de woonkamer in kon, ik heb een week in de slaapkamer moeten bivakkeren.

Zaterdag: Ik maak gordijnen voor mijn zus, en geef die aan haar. Mijn zus koopt altijd kant en klare gordijnen, maar ze wil nu een gordijn van 3 meter lang. Die zijn  niet kant en klaar te koop. We hebben samen op de markt stof gekocht voor 4 euri de meter. En het gordijn komt voor de voordeur te hangen zodat er minder koude het huis binnenkomt. Samen gaan we daarna naar de verjaardag van onze moeder en die geef ik natuurlijk ook een cadeautje.

Zondag: Ik ga cadeautjes kopen voor het sinterklaas feest met mijn familie. Op de verjaardag van mijn moeder (zie zaterdag) trekken we lootjes. Dus vandaag weet ik wie ik getrokken heb en kan ik een surprise met cadeautje gaan maken.

Ook zal ik een positieve bijdrage leveren aan de website van de firma die  mijn parket heeft gerenoveerd. Ik ben er enorm tevreden over en ze hebben mij gevraagd dit te delen op hun website. Normaal ga ik hier niet op in, maar waarom eigenlijk niet…

Maandag:  We gaan weer aan het werk dus ik ga vandaag koffie halen voor mijn collega op de kamer. Normaal doen we dit niet voor elkaar dus het is echt iets extra’s

Dinsdag : Ik maak een kaart voor een langdurig zieke en doe die op de bus. Dit is een idee van de Verdubbeldame die ik al enige tijd uitvoer.

Woensdag: Ik ga eindelijk eens mijn tante bellen en afspreken om samen iets te gaan ondernemen. Is dit eigenlijk wel iets geven, of is het iets nemen? Ik vind het een heel leuk mens en het is leuk om met haar iets te ondernemen, maar het komt er gewoon nooit van.

Donderdag: Ik ga aan de suprise werken voor Sinterklaas.

Net zoals ik door de weeks nog 6 keer naar de Appie ga omdat ik wat vergeten ben te kopen, ga ik ervan uit dat ik ook andere dingen ga geven en wijzigingen in het week-geef-menu-plan ga aanbrengen. Maar de basis ligt vast.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...