vrijdag 29 november 2013

Bloemlezing by Mirjam Down Under

En zo was de Geefmaand alweer bijna voorbij... Bijna? Ja, want morgen plak ik er aan vast. Leuk, toch? Het zal wennen / afkicken zijn om jullie mooie, ontroerende en grappige geefacties niet meer voorbij te zien komen. Wat was het leuk om te doen en te delen!

Nog even een bloemlezing van de afgelopen dagen!

Ik heb een schrijver een mailtje gestuurd om hem te laten weten dat ik van zijn boek genoten heb. Een hele grote bijrol was namelijk gereserveerd voor een Franse bulldog, geweldig! Het karakter was zo goed beschreven, ik herkende mijn Miss Anne er helemaal in. En, net als Miss Anne, was het Fransje een tweedehandsje, mooi! Ik bedenk regelmatig dat ik wel eens zo'n mailtje kan sturen, maar ik doe het nooit. Druk, geen tijd, dat soort dingen. Nu wel dus en ik kreeg heel snel een bedankmailtje terug: ze hadden zelf meerdere Fransjes gehad. Ah... Leuk!

Verder heb ik de Hema gevraagd waarom ze wel biologische shirts in het assortiment hebben, maar geen biologisch beddengoed. De Sint heb ik ook geholpen, er waren namelijk twee pakjes bij mij bezorgd en die waren voor mijn twee neefjes. Tja, de goede man wordt ook dagje ouder, he?

Ik heb een hele grote doos Merci aan collega's gegeven. Die had ik zelf ook gekregen, twee zelfs. Voor de eerste had ik al een bestemming (nee, niet mijn maag) en toen kreeg ik er nog een.... Echt heel lief, maar dit ondankbare wicht probeert minder suiker te eten en dat wordt erg lastig met zo'n doos in de voorraadkelder. En aangezien ik de neiging heb alles in een keer / weekend naar binnen te proppen... Een aantal collega's had me echt heel goed geholpen en ze zijn onlangs boventallig verklaard. Een deel van de afdeling zal wel terugkomen, maar het blijft een onzekere tijd. Mooie gelegenheid voor een geefactie!

Een andere collega heb ik een compliment gegeven, wat ik prompt terugkreeg. Dat was ook fijn. Verder ben ik lid geworden van omroep Piep!, je abonnementsgeld wordt aan een goed doel geschonken. Dat goede doel kies je zelf uit. Dat kan nog, trouwens. Weer een andere collega had vandaag zijn laatste dag, hij gaat naar Spanje verhuizen. Van hem had ik ruim vijftig Engelstalige pockets gekregen, zo fijn. Daar ben ik nog wel even zoet mee. Hem heb ik een tweedehands boekje teruggegeven met de titel Spaanse Lessen. Geslaagd! En een andere collega is vader geworden, ook een cadeautje... Zo gaat het niet alleen lekker met de Geefmaand, maar ook met mijn Weg is Weg actie!

Vandaag mocht ik weer naar de tandarts. Onlangs ben ik geswitcht en zoals bij iedereen wel het geval is, werd er bij mij ook van alles geconstateerd wat niet helemaal in de haak was. Zucht. Een paar weken terug zijn er twee vullingen uitgepeuterd en vervangen en vandaag volgde de derde en voorlopig laatste. Al jaren ben ik bang voor de tandarts, ik vind alles eng en vervelend. Maar deze tandarts is fijn! Hij neemt mij en mijn klachten serieus, let goed op, als ik aangeef dat ik iets niet prettig vind, stopt hij. Een compliment waard dus!

Tot morgen allemaal, fijne avond!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...