maandag 25 november 2013

Boekenweggeefdag, Snail Mail & nog meer Boeken - by Mirjam Down Under

Een impressie van de afgelopen geefdagen:

Zaterdag was het natuurlijk Boekenweggeefdag, dus ik heb wat boekjes gestrooid. Bij de hondentraining heb ik een boekje met hondenfoto's neergelegd. Dag lag bij de ingang van het terrein, toen ik zo'n twee uur later op dezelfde plek kwam, was het weg. Leuk! En bij een appartementencomplex hier in de buurt heb ik twee boeken van Cadfael neergelegd. Kaartje erbij, aan de site gerefereerd, de gelukkige vinder veel leesplezier gewenst.

Verder heb ik nog geld overgemaakt voor de Filipijnen. Bij een vorige ramp werd er op het werk ook geld ingezameld en verdubbelde mijn werkgever het ingezamelde bedrag. Ik had gehoopt dat dat deze keer ook gedaan zou worden. Helaas... Nu heb ik zelf geld overgemaakt. Niet naar Giro 555, maar naar de WSPA. Voor de dieren in nood daaro!

Ook had ik een strikje besteld voor een hele knappe bulldog, de opbrengst ging naar een goed doel. Strikje is van het weekend aangekomen. Dubbel gegeven dus!

Zondag was het weer Snail Mail Sunday, deze keer heb ik mijn Amerikaanse pen pal een brief voor de Kerst geschreven, een paar kleine leukigheidjes erbij en huppekee, de grote plas over! Verder ook nog een paar kaarten gestuurd via Post voor Kanjers en Stichting Postvriend.

En vandaag voor de verandering maar weer eens boeken weggegeven! Beetje saai wordt het wel. ;) Meneer de Manager heb blij gemaakt met een paar Patricia Cornwells en truffelkruidnoten. Op het toilet heb ik inlegkruisjes neergelegd. Hu? Tot mijn verbazing lagen die vorige week samen met nog wat reclamemateriaal in de bus. Schijn ik aangevraagd te hebben... Raar, want ik gebruik die dingen nooit. Zal wel. Voorheen lag er standaard maandverband oid op het toilet, dat is al heel lang niet meer. Wegbezuinigd waarschijnlijk. We hebben nog wel eens buitenlandse collega's over de vloer, die dan lichtelijk beschaamd om een persoonlijke 'favour' komen vragen. Goede daad weer gedaan dus! Overigens is er ook wel eens om een kolfmachine gevraagd. :) Maar dat even terzijde.

Om in de boekensfeer te blijven: Din heb ik ook nog blij gemaakt met drie boeken en voor mezelf heb ik HHHH gekocht, kost bij de Libris boekhandel nu maar 5,95 Eur! Kon ik natuurlijk niet laten liggen.

Wat ik ontvangen heb? Blije gezichten, voorpret en voldoening over mijn 'goede daden'. Ik sta deze maand meer stil bij het geven en bij het ontvangen, ik ben me er meer van bewust. Ik neem nu meer tijd om dat ene mailtje te sturen, om even te vragen hoe het gaat. Dat doe ik anders ook wel, maar nu meer, met meer aandacht en energie. En dat voelt goed!

Fijne avond altesaam! xx
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...