vrijdag 22 november 2013

Choco, schoentjes, boek & kaartje by Mirjam Down Under

De afgelopen dagen was ik in Kiev, waar ik de koelcel weer in mocht. Altijd leuk om de collega's weer te zien!  Voor vertrek (om zes uur 's ochtends, argh) deed ik gauw nog chocoletters bij de overbuurkids in de bus. Ze geloven al even niet meer, maar dat mocht de pret niet drukken. Mijn pret, hè? :)

Voor de collega's nam ik weer stroopwafels mee en speculaas, altijd goed! Een collega is onlangs voor de eerste keer vader geworden, zo leuk. Hij heeft het zwaar, het slapen gaat nu redelijk, maar de kleine dame houdt hem en zijn vrouw goed bezig. En dat doet hij ook nog heel veel in het huishouden, voordat hij naar het werk gaat, wordt er vers sap gemaakt, hij doet de was, op de hand! Dit weekend wordt de wasmachine geplaatst. :) Voor zijn dochtertje had ik deze minischoentjes meegenomen en een spel. Dat was een aangename verrassing!

In de lobby van het hotel liet ik een boek achter dat ik uit had. Na een half uur was het al weg. Hopelijk heeft het een nieuwe eigenaar gevonden!

Vandaag heb ik een pakketje teruggestuurd en daar heb ik een kaartje bijgedaan. Leuk om te doen!

Wat ik teruggekregen heb? Een fijn tripje, met een goede sfeer. Een prettig gesprek met mijn collega waarin we naar elkaar uitgesproken hebben dat we elkaar best leuk gezelschap vinden om een hele dag mee op te trekken. ;) Heel lief, kreeg een cadeautje toen ik wegging: twee handdoeken en een fles wijn. Op de handdoeken staat het logo van ons bedrijf... Nou weet ik dat je een gegeven paard niet in z'n mondje mag kijken, maar om me daar nu mee af te drogen? Neen, dank U. Ik heb ze uiteraard met een grote dankjulliewel in ontvangst genomen en bij thuiskomt in de shopper gedaan die tzt naar het asiel gaat. Betere bestemming!

Ik merk dat ik me deze maand meer bewust ben van mijn gedrag. Met andere woorden: ik bepaal zelf hoe ik me opstel, hoe ik reageer op het gedrag van anderen. De ene keer laat ik iets bewust gaan (en dan oprecht!), de andere keer kaart ik iets wel aan. En dit zonder me in mijn emoties te verliezen. Niet dat er iets mis is met emoties, natuurlijk! Moeder Theresa ben ik nog steeds niet, maar hier ben ik al heel blij mee. Winst!

Gaan jullie morgen ook boekjes op reis sturen? Groetjes, fijne avond! xx
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...