vrijdag 1 november 2013

Dag 1: toch nog meedoen!

Bijdrage van: Welmoed Verhagen

Ik heb best lang getwijfeld of ik mee zou doen met de Geefmaand November. Heb ik daar wel genoeg tijd voor? Zeker als ik er ook nog over moet schrijven? Want als ik mee doe, wil ik het wel graag goed doen :-) En kan ik 'onbaatzuchtig' geven, zoals de bedoeling is volgens het boek '29 Gifts'?

Uiteindelijk heb ik vanavond besloten toch mee te doen. Nu nog snel een actie die ik vandaag nog kan uitvoeren...

Ik ben naar de facebookgroep 'Durftevragen' gegaan en ben daar op zoek gegaan naar 3 vragen van mensen waar ik een antwoord op kon geven. Ik blader soms wel even vlug door die vragen, maar als ik dan niet snel iets zie waar ik een antwoord op weet, ga ik verder met andere dingen. Vanavond heb ik heel bewust gezocht naar 3 vragen die ik kon beantwoorden:
  1. Iemand wilde weten wat het verschil is tussen 3D en IMAX3D. Ik kon me niet voorstellen dat dat niet online te vinden zou zijn, dus ik heb even gezocht via Google en het antwoord was snel gevonden. Nieuwsgierig? Hier is het te lezen. Ik kreeg ook gelijk een bedankje van de vragensteller, leuk!
  2. Nog iemand anders had bij Man Bijt Hond iets gehoord over Mail Art en kon met googelen alleen Engelstalige en Spaanstalige websites daarover vinden. Ze zocht Nederlandstalige informatie en met even googelen had ik een pagina voor haar gevonden. Ik begrijp niet goed waarom ze die zelf niet ook al had gevonden, maar goed, kleine moeite om iemand op deze manier even verder te helpen :-)
  3. Naar een 3e geschikte vraag moest ik behoorlijk lang zoeken. Uiteindelijk vond ik een zinnige vraag waar ik een goed antwoord op wist: iemand is op zoek naar een "kanker-o-foon" of iets in die trant waar je als naaste van iemand anders terecht kan met vragen. Ik heb haar getipt eens te kijken naar een inloophuis voor kankerpatiënten en hun naasten in haar omgeving en heb haar gewezen op www.kanker.nl waar ook informatie voor naasten te vinden is. 
Bij het schrijven van dit stukje zocht ik even terug welke vragen ik precies beantwoord had. Ik zag toen dat ik vlak daarvoor al een andere vraag van iemand had beantwoord, zo kwam ik natuurlijk ook op het idee van deze geef-actie. Ook goeiemorgen :-)

Deze persoon vroeg zich af of er mensen zijn die Allerheiligen en Allerzielen vieren. Ik had daar net een aantal teksten over geschreven op Zinweb, dus die linkjes heb ik doorgegeven. Niet heel direct een antwoord op de vraag, maar hopelijk toch nuttig en leuk voor de vragensteller.

Al met al dus 4 vragenstellers blij gemaakt met een antwoord. Nog mooi op 1 november, zodat ik netjes vanaf dag 1 mee kan doen met Geefmand November :-) Gelukkig was de Verdubbeldame heel snel met het verschaffen van mijn inlog hier, zodat ik er gelijk ook over kan schrijven. Dankjewel Marije!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...