woensdag 20 november 2013

Dag 20: Schminken op een verjaardagsfeest in Vlaardingen

Bijdrage van: de Verdubbeldame

De jarige Cheyenne weet sinds vanmiddag wat ze later graag wil worden: grimeuse! Nog wel even op dat woord oefenen.

Vier maal gratis schminken gaf ik weg via de Rotterdamse Weggeefhoek. Vandaag was ik te gast bij Cheyenne in Vlaardingen, die haar negende verjaardag vierde.


Het jongste feestbeest moest en zou een auto op zijn voorhoofd, dat had hij van tevoren al helemaal uitgedacht. Slik.

De meiden wilden niks geen prinsessen of vlindertjes worden, maar gevaarlijke tijgers. Met glitters en een plakjuweeltje, dat dan weer wel.


Ruim twee uur de tijd om vier kinderen te schminken, dat was wel even een verademing na vorige week, toen ik een half uur kreeg om tien kids te transformeren (plus een extra half uur met wachtende ouders erbij). Naast gezichten konden dus ook armen worden geschminkt. En leerde ik ze hoe je zo'n kleurige wup maakt:


Er was zelfs genoeg tijd om de mama en haar stagiaire (want de mama werkt als gastouder) onder handen te nemen.


Fijn ook om te merken hoe mijn schminkzelfvertrouwen groeit, want mijn verborgen agenda achter de gratis schminksessies was om te kunnen oefenen en beter te worden. Ik kan immers niet voor eeuwig mijn vriend Jurjen als proefkonijn blijven gebruiken. De arme jongen is achtereenvolgens al Hello Kitty, een prinsesje, Spiderman en een monster geweest.

Dit was de derde keer dat ik kinderen schminkte, en ik merk hoe het steeds makkelijker wordt en hoe ik het steeds minder spannend vind. Niet helemaal een onbaatzuchtige gift dus, maar de stralende gezichtjes waren er niet minder om!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...