donderdag 21 november 2013

Dag 21 van Inenomdekas

Geven is soms eng!
Vanochtend liep ik in de stad en het was koud, erg koud. Op een plein in het centrum lagen 5 stratenmakers op hun knieen om straatstenen los te halen. Ze zagen er verkleumd uit en ik bedacht me dat het voor hun zo op de grond wel heel koud moest zijn. Ik liep verder en kwam langs een hollands warenhuis waar ze aan de buitenkant warme broodjes verkopen. Ik rook de geur van warm brood en dacht aan de stratenmakers... Het was half 11, een mooie tijd om even te pauzeren... Zou ik het durven? Zouden ze het niet gek vinden?
Ik bestelde 5 warme broodjes. Ondertussen zat ik me druk te maken. Wat als ze weg zijn, of nog erger, als ze straks met veel meer zijn...
Met een papieren tas met warme broodjes liep ik terug over het plein. Ze waren er alle 5 nog... Ik liep naar de jongste en gaf hem de tas. "Ik heb warme broodjes voor jullie, omdat het zo koud is" zei ik. Verbaasd nam hij de tas van mij aan terwijl ik snel verder liep naar de volgende winkel. Op de terugweg kwam ik weer over het plein, nu aan de andere kant. Ik hoorde mannenstemmen roepen "mevrouw"! Ik keek opzij en daar stonden ze, breed glimlachend met alle 5 een opgestoken duim :)
Ik zwaaide naar ze. Hun dag was goed en de mijne ook.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...