maandag 25 november 2013

Dag 24 en 25: Goede doelen, Loesje en een medaille

Bijdrage van: Firma Fluitekruid

Al twee weken loop ik met een paar nep-medailles op zak.
Het leek me zo'n leuke Random Act Of Kindness om er een zomaar bij een tramcontroleur of winkelbediende om de nek te hangen en te zeggen: 'Voor mij bent u Medewerker van de Week!'


Iets om je uiteraard bij voorbaat al over te verkneukelen, maar tot op heden had ik nog geen geschikte kandidaat gevonden. Ten eerste zijn de medailles eigenlijk bedoeld voor kinderen, en zit er dus maar een heel klein lintje aan. Al twee weken zit ik winkelpersoneel en tramcontroleurs te bespieden en de situatie in te schatten.
'Nee', denk ik dan. 'Een te groot hoofd', of: 'Een bril', of: 'Flaporen'.
Het lijkt me zo genant als je hem niet goed krijgt omgehangen!
En zelfs als je iemand hebt gespot met een klein hoofd, zonder bril en met poezelige oortjes, dan nog is het een enorme drempel om zomaar out of the blue een medaille om iemand's nek te hangen. Dat slaat nergens op!
Eigenlijk was het dus vooral wachten op een goede aanleiding.



En die kwam, zojuist!
Vandaag is de eigenlijke verjaardag van mijn zus (gisteren vierde ze het in de tapasbar, en was overigens blij verrast met haar 50 cadeautjes), dus ik wilde nog even een bosje bloemen langs brengen namens mijn ouders, meneer Fluitekruid en mij.
 
Maar het was een beetje een stressdag.
 
 
Zo'n dag dat je de hele tijd achter de feiten aan loopt te rennen. Daardoor was ik de tijd helemaal vergeten, en kwam pas tegen sluitingstijd aan bij de bloemist. Gelukkig mocht ik nog een mooi boeket uitzoeken en een kaartje erbij schrijven, en toen... bleek ik - echt mega-stom - mijn portemonnee te zijn vergeten! (zo'n dag, dus...)
Maar deze mevrouw was een kanjer. Speciaal voor mij bleef ze nog even open zodat ik mijn portemonnee kon gaan halen. Echt superlief!
Een fooi wilde ze niet aanpakken, maar de medaille wel. Met een brede glimlach nam ze hem in ontvangst. 'Ah wat leuk...', zei ze vertederd, terwijl ze de opschriften las.
'Number one', stond erop, en 'Winner.'

Echt, een mooiere gelegenheid had ik niet kunnen bedenken!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder gegeven, gisteren en vandaag:
-
Geld gedoneerd aan Greenpeace voor de actie om van de Noordpool een natuurreservaat te maken.
- Petitie
ondertekend tegen het geplande Pebble Mine Project, wat een enorme bedreiging vormt voor de wilde zalm in Bristol Bay, Alaska.
- Me als vrijwilliger aangemeld om teksten te schrijven voor Loesje-posters.

En verder nog gekregen:
-
Eindelijk weer eens lekker aan het knutselen, want ik ben aan mijn surprise begonnen
- Heerlijk tapasbuffet en een fijne avond met gezellige mensen
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...