zondag 24 november 2013

Dag 24: Kinderatelier

Bijdrage van: de Verdubbeldame

Of ik een ochtendje zou willen invallen in het Kinderatelier. Waarschijnlijk had ik onder normale omstandigheden ook wel "Ja" gezegd, maar omdat het Geefmaand was zei ik: "Jaaaaah!!!"

Het Kinderatelier is een kleine ruimte in ons wooncomplex waar elke maand een creatieve activiteit wordt georganiseerd voor de kinderen die hier wonen, plus soms hun vriendjes en kinderen uit de buurt. Tot vorig jaar draaide ik mee als vrijwilliger. Toen ik nog werkte als beleidsmedewerker slash onderzoeker vond ik het voor de afwisseling heerlijk om in het weekend met kinderen te knutselen. Nu ik doordeweeks ook al als activiteitenbegeleider werk, was het atelier gaan voelen als 'meer van hetzelfde'. Maar een dagje invallen als één van de twee vrijwilligers niet kan? Tuurlijk!

Van holografisch papier en oude ansichtkaarten maakten we deze mooie 3D-kerstballen:


En ach ja, ik had mijn schminkspullen nog niet opgeborgen van de schminksessie van gisteren bij de scouting, dus:


Lukas, wiens moedertaal Spaans is, wilde een 'leopardo' zijn. We gokten maar dat hij een luipaard bedoelde. Goed gegokt, bleek gelukkig.


En natuurlijk kon een klein Pietje niet ontbreken (die pietendiscussie gingen we maar niet aan)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...