dinsdag 26 november 2013

Dag 25: In de schoen

Bijdrage van: de Verdubbeldame

"Of mag ik jou een cadeautje geven?" vroeg ik mijn vriend Jurjen toen hij welterusten kwam zeggen, terwijl ik nog naarstig via internet op zoek was naar een mooi geefmogelijkheid. Blij dat hij me kon helpen aan mijn dagelijkse geefverplichting te voldoen, stemde hij in.

"Doe je schoen maar uit dan!" En hup, er belandde een pakje in. Een pakje met een boek.


Jurjen is dol op de Britse schrijver Danny Wallace. Maar ja, diens boeken heeft hij allemaal al gelezen. En herlezen. En herlezen. En toen gebeurde het volgende: Jurjen stak mij aan met de Danny Wallace-koorts -> Ik stak vervolgens Firma Fluitekruid aan die de boeken 'Random acts of kindness' en toen 'Join me' kocht -> Firma Fluitekruid verlootte haar exemplaar van 'Join me' aan Welmoed -> Welmoed vertelde toen op facebook dat ze het boek aan het lezen was -> Een van haar facebookvrienden zei iets in de trant van: "Als je hem leuk vindt, dan moet je ook Dave Gorman lezen" -> En dat las ik op facebook. 

Verrek, ja natuurlijk! Danny Wallace en Dave Gorman schreven samen het boek 'Are you Dave Gorman?' waarin ze de wereld rondreizen op zoek naar andere mannen (en enkele vrouwen) die ook Dave Gorman heten. Een uit de hand gelopen weddenschap. Hilarisch!

Allemaal Dave Gorman's
Een boek van alleen Dave Gorman zou dus ook het proberen waard moeten zijn. Op goed geluk bestelde ik via Amazon 'Dave Gorman vs the rest of the world.' En Jurjen? Die was blij verrast.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...