zaterdag 30 november 2013

Dag 28 t/m 30: cadeautjes per post

Bijdrage van: Welmoed Verhagen

Op donderdag 28 november bracht mijn vader me naar het station (ruilen voor koffie en croissantjes werkt goed haha), ik moest naar een belangrijke werkmeeting. Reizen met de trein blijft een mooie gelegenheid om vriendelijk te zijn naar mensen! De (slapende) jongen naast me verteld bij welk station we waren toen hij wakker schrok en dacht al in Utrecht te zijn. Gelukkig waren we toen pas in Amersfoort :-) De rest van de dag rustig aan gedaan, daar was ik hard aan toe.

Vrijdag de 29e ben ik bezig geweest met allerlei vrijwilligersklussen. De nieuwe webmaster van Zincafé nog even op weg geholpen en de follow-up van de weggeefwoensdag bij Lifehacking gedaan: notitieboekjes inpakken en adresseren. Ik heb er mooie cadeautjes van gemaakt:


Verder via Skype contact gehad met een facebookvriendinnetje. Ze kon mijn support goed gebruiken. Ben blij dat ik er voor haar heb kunnen zijn. En dat zij er voor mij is :-)

Vandaag, 30 november, de laatste dag van de geefmaand... wat is de tijd snel gegaan! En waar ik in het begin nog wel eens zorgen had op wat voor manier ik die dag kon geven, is dat nu geen enkel probleem meer. Er is altijd wel een mogelijkheid, vooral als je buitenshuis bent. En toch is er ook binnenshuis genoeg te doen: een kopje koffie maken voor de anderen in huis, de vaatwasser uit-en-inruimen, de hond uitlaten etc. Vandaag koppelde ik een vriendin die met kunst en zingeving bezig is aan een collega bij mijn werk bij Zinweb die daar ook veel mee doet. En diezelfde collega koppelde ik weer aan een wethouder die ik nog 'ken' uit Amersfoort en die burgemeester wordt in Lochem, waar die collega woont en heel actief is als Cultuurmakelaar. Ik vind het altijd heel fijn om mijn netwerk in te kunnen zetten om mensen verder te helpen. 

Tijdens een eerder verslag kondigde ik aan dat ik de voorbereidingen aan het treffen was voor een bijzonder cadeau. Op deze foto is het cadeautje te zien. Ik verklap verder nog even niks over de inhoud, want misschien lezen de ontvangers dit blog...



Flink ingepakt in plakband en verhuistape om te voorkomen dat het dunne inpakpapier scheurt....


Lieve Marije (en Mirjam!), ontzettend bedankt voor het organiseren van de Geefmaand. Ik heb ervan genoten. Om mee te doen, te geven, me meer bewust te zijn van de mogelijkheden tot geven. En om te ontvangen en me ook daar bewuster van te zijn. Heel veel dank, en ik ga zeker door! Ik hoop me steeds bewust te blijven van mogelijkheden om te geven en van alles wat ik ontvang :-) 

Mogen we dit blog blijven gebruiken om onze ervaringen te delen? Ik blijf in elk geval graag lezen hoe het anderen vergaat, ook na deze maand :-)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...