woensdag 13 november 2013

De eerste anderhalve week!


De eerste anderhalf week van de geefmaand zit er op. Deze week zat ik niet echt goed in mijn vel, het was een drukke week met zorg voor mijn vriend die net geopereerd is en mijn eigen lichaam zat in de weg. Het is soms zo frustrerend om tegen mijn eigen beperking aan te lopen terwijl ik zo graag voor een ander wil zorgen. Ik probeerde, als ik naar buiten ging, met een open blik rond te lopen, vriendelijkheid uit te stralen. Of dit echt gelukt is dat weet ik niet, ik was zo moe en eigenlijk ben ik al de hele dag aan het geven. Geven in de geefmaand betekent niet per se geven aan onbekenden maar ook geven aan je naasten. De mensen die dicht bij je staan. Het hoeven geen grootse dingen te zijn, een klein gebaar is al genoeg. Dat is wat ik geleerd heb deze week.

Ik heb gemerkt dat ik het moeilijk vind om 'verplicht' elke dag iets te moeten geven, het voelt veel fijner om spontaan iets te geven. Maar dit neemt niet weg dat ik niet door zal gaan met de geefmaand. Ik merk wel dat ik heel bewust nu wordt van bijv. het geven van kleine dingen in het leven en dat je daar al een groot verschil mee kan maken in het leven.

Hieronder een overzicht van mijn affirmaties, geefacties en wat ik ontvangen heb per dag. 

Zaterdag 2 november
Affirmatie: geven met openheid
Gegeven: mijn rust naar mensen toe, een glimlach ook al kon ik van binnen wel janken omdat ik me niet goed voelde door de fibromyalgie. ’S Avonds met een vriendin weggeweest, ook al was ik liever in mijn bed gebleven heb ik mezelf een schop onder de kont gegeven en ben ik heen geweest.
Ontvangen: lieve behulpzame mensen in de stad tijdens het boodschappen doen. En een gezellige avond.

Zondag 3 november
Affirmatie: geven met liefde
Gegeven: een plek voor mijn vriend om te herstellen na zijn operatie die morgen plaatsvindt.
Ontvangen: quality time met mijn vriend

Maandag 4 november
Affirmatie: geven met liefde
Gegeven: mijn volledige aandacht en energie voor deze dag aan mijn vriend die vandaag geopereerd werd. Ik ben met hem mee geweest en ben de hele dag bij hem in het ziekenhuis geweest zodat ik er meteen voor hem kon zijn als hij wakker werd.
Ontvangen: zijn dankbaarheid en liefde.

Dinsdag 5 november
Affirmatie: geven met liefde en warmte
Gegeven: de zorg aan mijn vriend, de nacht en dag na zijn operatie. Kopjes koffie aan de schilder die het huis opknapt aan de buitenkant.
Ontvangen: zijn dankbaarheid en liefde. En langzaam maar zeker een mooi huis, aan de buitenkant.

Woensdag 6 november
Affirmatie: geven met liefde en aandacht
Gegeven: aandacht en zorg aan mijn vriend waar nodig. Een lekkere maaltijd koken voor hem. Een kaartje sturen aan mijn hoogzwangere nicht en een kop soep aan de schilder geven.
Ontvangen: een knuffel van hem omdat hij zo blij met mij is.

Donderdag 7 november
Affirmatie: geven met geduld
Gegeven: mijn tijd en energie om een middagje aan het werk te gaan
Ontvangen: voldoening

Vrijdag 8 november
Affirmatie: geven met enthousiasme
Gegeven: een kortingskaartje van 25% voor een tijdschrift naar keuze aan een vrouw die tegenkwam op straat.
Ontvangen: een goed gevoel

Zaterdag 9 november
Affirmatie: geven met liefde
Gegeven: een lekkere maaltijd voor mijn vriend gekookt.
Ontvangen: cadeautje van mijn vriend omdat hij zo blij is dat ik hem zo verzorg (flow agenda voor 2014)

Zondag 10 november
Affirmatie: geven met geduld  
Gegeven: een dagje ontspanning aan mezelf omdat ik dit zo hard nodig had.
Ontvangen: mijn vriend die zoveel deed voor mij als dat hij kon, kleine dingetjes die het verschil maken.

Maandag 11 november
Affirmatie: geven met openheid
Gegeven:  Het was sint maarten en in de stad wordt daar niet zoveel mee gedaan, helaas. Ik heb twee kindjes aan de deur gehad en ik heb ze beide lekkere snoepjes gegeven.
Ontvangen: een knuffel en een trotse vriend voor hoe ik alles doe voor hem nu hij geopereerd is.

Dinsdag 12 november
Affirmatie: vandaag geef ik met geduld.
Gegeven: vandaag weer de zware taak voor mij om boodschappen voor de rest van de week in huis te halen, ik was mij bewust van mezelf en dat ik vriendelijk zou blijven naar de mensen die ik tegenkwam in de stad. Een glimlach geven aan een onbekende, een praatje maken met de winkelbediende. Het is me gelukt, ondanks dat ik het zwaar had en behoorlijk moe was.
Ontvangen: een proefpakketje muesli van de kassamedewerkster bij de gezondheidswinkel.

Woensdag 13 november
Affirmatie:  vandaag geef ik met open blik.
Gegeven: iemand die ik ken via via was op zoek naar iemand met fibromyalgie om te interviewen voor een opdracht voor haar studie. Ik heb contact met haar gezocht en aangegeven dat ik haar wel wil helpen.
Ontvangen: veel kopjes thee van mijn vriend en een massage (zover het hem lukte met 1 hand)  

Neem ook gerust een kijkje op mijn blog en laat een berichtje achter!

Liefs!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...