maandag 25 november 2013

Doorgaan en doorgaan!

Tot mijn schrik heb ik al een week niet geblogd. Af en toe wel jullie blogjes gelezen, gelachen, inspiratie opgedaan en genoten. Heerlijk al die verhaaltjes.

Deze week nog te druk geweest met de decemberzegels. Mijn eerste bestelling was ik zo door, dus gelijk een grotere hoeveelheid besteld. Ook die is inmiddels bijna op. Hier en daar knoopte ik een praatje aan met voor mij volslagen onbekenden waar ik aan de deur kwam. Best gezellig hoor.

Vrijdag was mijn 'shopdagje'. Eens in de 6 à 8 weken heb ik zo'n heerlijk dagje. Mijn man schonk me vrij-van-koken! Heerlijk, hoefde ik niet op tijd thuis te zijn. Ik genoot van het dagje. Kocht bijna alles wat op mijn lijstje stond.
Door de Buy Nothing New maand, was ik wel wat zuiniger. Op de één of andere manier is dat een beetje blijven hangen. Vooral in combinatie met de opruimwoede die me af en toe meester is. Ik wil niet teveel troep in huis halen/hebben.

Ik kocht 3 wijnglazen voor een vriend. Bij de Kringloop daar. Hij kijkt er hier ook altijd naar dat soort glazen en ik doe het overal waar ik Kringloopwinkels zie. 15 cent per stuk en de sticker met de merknaam zat er nog op. Splinternieuw dus. Ik waste ze voor hem af, omdat ik nog ruimte had in de vaatwasser. Helaas vergat ik ze mee te nemen, maar hij weet het al wel. Kost weinig, maar altijd leuk.
Prijsverschil tussen de winkels is ook heel leuk. Zo heeft die vriend er eens eentje gezien voor € 7,50! Meestal zijn ze niet duurder dan 40 cent.

Ik kocht bloemen voor in huis. Gelukkig kreeg ik er niet allerlei innerlijke moeilijkheden ermee, zoals Marije. Ze staan nu mooi in vaasjes. Daar geniet mijn man altijd zo van en ik natuurlijk ook.

Ik kreeg per mail (n.a.v. mijn mailing voor decemberzegels) een specifieke vraag van een oud-collega. Of ik haar ergens mee wilde helpen, ten bate van een andere oud-collega. Een stille wens van mij kwam uit! Dit heb ik altijd al eens willen doen! Ze moest er iets voor regelen en zou daarvoor moeten betalen. Ik bood aan het zelf te regelen en dat lukte me gratis. (nou ja, ik geef wel een doosje snoepjes of zo als ik het terugbreng) Nog een x aantal nachtjes slapen.... Omdat je maar nooit weet wie er mee leest, blog ik daarover als ik het gedaan heb. Valt gelukkig nog binnen de geefmaand;)

Donderdag gaf ik mijn klanten als cadeautje een mooie tas mee. Ik meldde het niet, gaf het gewoon mee als verpakking van hun bestelling.

Omdat ik deze maand ook op wilde ruimen, heb ik dat deze week ook weer gedaan. Ik maakte mijn tuin (1.15 bij 1.15 op mijn balkon) winterklaar. Alles eruit en mest erover. Ik ruimde alle tuindingetjes op uit mijn 3e slaapkamer en zette ze in het schuurde beneden. Oud papier netjes in dozen (wij hebben geen blauwe container), die nog even wegbrengen en dan is dat hoekje ook weer netjes opgeruimd.
En komende week het schuurtje even weer wat ordenen.
Met dat opruimen maak ik meneer weer heel blij. Nog even doorzetten, ik kan wel een maand lang iedere dag opruimen;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...