zaterdag 16 november 2013

Soldaten, bloemen & de kringloop - by Mirjam Down Under


In het kader van de Geefmaand had ik bedacht dat ik een kaarsje of iets dergelijks bij het graf van een onbekende soldaat wilde neerzetten. Als dank. Maar toen bedacht ik me dat er in de familie ook mensen overleden zijn en dat ik nooit naar hun graven ga. De een wel en de ander niet... Dat voelde niet goed.

Allemaal dus gegeven! Eerst deze bij het Mook War Cemetery, waar 322 gesneuvelde militairen liggen. Daarna mijn mams opgepikt om bij mijn paps, oma & opa en mijn oom een bloemetje te brengen. Mooi om daar weer even te ijn an en stil te staan. Even, want was het koud!!

Zo vaak ga ik niet naar mijn mams, ik ben van oudsher een papa's kindje en ja, die is er niet meer.... Mijn moeder en ik lijken qua karakter nogal op elkaar, we kunnen nog wel eens botsen! Vanmiddag was gezellig, het was fijn om dit samen te doen. We hebben ook samen gegeten (wortselstamp, jeuj! dat maak ik nooit zelf, ben ik veel te lui voor ;)) en we zijn naar de kringloop geweest.

Daar kreeg ik zomaar een snoepbal! Dat is een plastic bal met een opening, daar doe je snoepjes in en dan is je huisdier helemaal gek hartstikke gelukkig. En even bezig! Anne heeft er al een stuk of vijf, er kon er dus makkelijk nog een bij. Deze lag bij de kerstspullen, apart.... Tegen de kassadame gezegd, mijn mams was aan het afrekenen: "O, doe die ook maar in het zakje." Voor nix van de kassajuf, lief! Anne heeft meteen weer een knuf gescoord, altijd fijn.

Verder kunstschaatsen gevonden, jahoo! Tijdens de verhuizing had mijn mams die van haar weggedaan. Onder het mom van: "Ik ga toch niet meer schaatsen." Ze was alleen even vergeten dat ik die van haar altijd leende... Voor het wereldbedrag van 2 hele euri hingen ze daar! Van mams kreeg ik een twee euromunt in m'n hand geduwd. Na! En ik heb ook nog zwarte laarzen gekregen... Ook van mams, ze had ze een tijd terug gekocht en bij nader inzien vond ze ze toch niet fijn zitten. En laat ik al een tijdje mooie zwarte laarzen willen hebben. En ze zijn hartstikke mooi!

Fijne avond allemaal!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...