dinsdag 26 november 2013

Onny's Geefmaand dag 21 t/m 25

Dag 20 (vervolg van de dag)

Geven
Ik maakte kaarten voor 2 meisjes (hier de kaarten want ze zijn inmiddels ontvangen ;-) ). Vandaag stuur ik ze op, zodat ze de kaarten morgen mogen ontvangen.

Ik maak een verjaardagscadeautje om morgen te geven aan de jarige.

Tijdens wat boodschappen doen stond er een wat oudere dame voor me. Ze had moeite met haar boodschappen op de band te krijgen, dus ik hielp haar even. Het mand kreeg ze niet goed op de stapel en ze wilde ook nog een plastic tas hebben die ze niet kon pakken. Ook met die dingen hielp ik haar even.

Ik maakte een praatje met de vrouw die achter me stond in de rij bij een andere winkel.

Ontvangen
Een rust momentje voor mezelf.

Ik geef manlief een cadeautje. (een paar nieuwe stoffen die had hij echt nodig hoor, maar hij had ze natuurlijk ook zelf kunnen halen ;-) )

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat vele kleine dingentjes een groot gevoel geven.


Dag 21

Geven
Ik haal mijn collega vrijwilliger M. thuis op, omdat haar auto nog steeds kapot is.

Ik werk mijn vervanger in op het asiel, omdat M. dit graag wilt.

Ik geef mijn eigen gemaakt verjaardagscadeautje aan de jarige.


Ontvangen
Ik ontvang een "afscheids"knuffel van mijn collega vrijwilliger D.

Aan het eind van de ochtend geeft mijn vervanger aan M. aan dat ze veel heeft geleerd van mijn manier van omgaan met honden. (Dit zie ik toch echt wel als een complement)

Ik ontvang een complement over mijn haar.

Ik ontvang een eigen gemaakt cadeautje van mijn moeder. (jullie kunnen wel zie dat de creativiteit in de gene zit ;-) )

Ik ontvang een heerlijke dag samen met mijn familie.

Afgeslagen
Mijn collega vrijwilliger M. wilt mijn benzine geld geven, omdat ik voor haar omgereden heb en haar wilde ophalen. Ik sla vriendelijk af.

Geleerd
Dat ik veel dingen maar gewoon vind terwijl andere dat helemaal niet zo gewoon vinden.

Dag 22

Geven
Ik maakte een praatje met een mevrouw die over de gang aan het slenteren was.

Ik wens de baliemedewerkster een fijn weekend als ik de deur uit ga.

Ik geef mezelf een uurtje ontspannen winkel bij de kringloop en koop van alles leuk voor de kerst ;-) (zoals een zak vol ballen voor maar 2,50)

Ontvangen
Ik lees bij even van de medeblogger deze mooie spreuk. (Daar wordt ik nou happy van.)

Als ik bij het revalidatiecentrum langs het restaurant loop, zie ik een paar oudere dames aan een tafeltje zitten. Ze houden een gezellig theekransje. Heerlijk om even naar te kijken. Geniet momentje.

In een gesprek met mijn ergo ontspanningstherapeut wordt me duidelijk dat ik niet als een dom schaap tegen een dicht hek moet aanblijven duwen. Schapen lopen ook alleen door het open hekje.

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat ik opzoek moet gaan naar mijn eigen open hekje.

Dag 23

Geven
Ik geef mezelf een ME-dag.

Ik stuur mijn vriendin Mirjam een appje om haar te bedankt voor wat ze voor me doet en is.

Ontvangen
Ik ontvang een ME-dag van mezelf.


Ik ontvang lieve post van Susan. De engel kwam precies op het juiste moment. Ik stuur Susan dan ook een bedankt mailtje voor deze lieve post.

Ik ontvang lieve woord van vriendin Mirjam.

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat ik meer naar mezelf moet luisteren en vooral naar dat innerlijke stemmetje.

Dag 24
Geven
Vanmiddag zijn we weer even wezen cachen. Ik laat in iedere cache die groot genoeg is een chocolade muntje achter voor de volgende vinder.

Ontvangen
gezellige ochtend/middag met vrienden.

Een heerlijke wandeling met mijn mannen

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat ik alles per dag moet bekijken en als ik dan naar mijn innerlijke stem luister het best goed gaat.

Dag 25

Geven
Aandacht geven aan een vriendin die het duidelijk even nodig had.

Ik geef een goede vriend een dikke knuffel omdat hij hem wel kan gebruiken.

Ontvangen
Split railed hek en open poort leidt naar een gebied met een esdoorn boom vallen en mooie kleuren. Stockfoto - 5243361
foto van: http://nl.123rf.com/
photo_5243361_split-railed-hek-en-
open-poort-leidt-naar-een-gebied-
met-een-esdoorn-boom-vallen-
en-mooie-kleuren.html
Dat ik weet welk hekje nu voor mij open staat. Doordat ik niet de baan kreeg, die ik eigenlijk toch wel graag wilde hebben. (Het was duidelijk niet mijn hekje dat open stond.) Ik ga me nu dus ook even volledig richten op mijn revalidatie.

Afgeslagen
Niets

Geleerd
Dat iets waar je denkt voor te gaan, niet altijd is waar je ook echt voor kunt gaan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...