vrijdag 22 november 2013

wie geeft?

Ik geef graag aan mensen: tijd, vriendschap, liefde, geborgenheid. En ik ben vooral zorgzaam. En met deze intenties geef ik. De maand november maakt dit even anders. Ik wil, sinds ik meedoe, elke dag iets bijzonders doen. De ene dag was dat luisteren naar vriendinnen, de andere dag bellen naar om te vragen hoe het gaat. Gewoon iets extra's doen. Een  bloemetje voor de staatkrantverkoopster, geld voor de bedelaar, chocolade koekjes voor de kids, elke dag voor lekker eten zorgen voor alle gezinsleden etc. Gewoon dingen doen waar anderen blij van worden. Daarmee maak je verschil toch?

Maar wat mij vooral opvalt is hoeveel mensen voor mij doen. Mijn zoon die een kop koffie op bed voor mij brengt, mijn dochter die mijn haren verft, borstelt  en in model brengt. Mijn ouders, die naar beste kunnen voor mij hebben gezorgd. Een collega die mij een lift geeft of koffie voor mij haalt. Mijn broer en schoonzus die mij onderdak gaven toen ik dat nodig had. Een vriendin die zomaar belt om te vragen hoe het nou echt met mij gaat. Geefmaand november is voor mij niet alleen geven, het is een bewustwording van wat ik doe, maar vooral ook wat anderen voor mij doen. En omdat anderen voor mij doen, kan ik ben ik in staat terug te doen. Zonder degenen die aan mij geven had ik nooit kunnen geven.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...